Coș de cumpărături

Politica de retur

1. Mențiuni privind politica de retur/renunțare

1.1. Potrivit legii (OUG nr 34/2014), un client persoană fizică are dreptul să se retragă din contract, respectiv să returneze un bun, fără a suporta alte costuri decât cele de livrare și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului.

1.2. Ziua primirii produsului se consideră:

  • ziua în care cumpărătorul intră în posesia fizică a bunului/bunurilor – în cazul în care sunt mai multe bunuri au fost livrate toate în același moment;
  • ziua în care cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului bun – în cazul în care cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat;
  • ziua în care cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese.

1.3. PFA-urile și persoanele juridice nu beneficiază de dreptul de retur.

1.4. Clientul poate renunța la cumpărare în termen de 14 zile doar dacă produsele au fost livrate prin curier și nu au fost ridicate fizic din magazine sau de la sediul vânzătorului.

1.5. În cazul în care cumpărătorul decide să se retragă din contract, acesta poate completa online formularul de retur ce se regăsește la adresa https://www.archilight.ro/index.php?route=account/return/add, secțiune care poate fi accesată direct din cont sau din subsolul oricărei pagini a site-ului.

1.6. Returnarea produselor se va face doar printr-o firmă de curierat la adresa pe care reprezentantul vânzătorului o va comunica, în termen de maxim 14 zile de la acceptul vânzătorului pentru retur. Nu este posibil returul produselor la sediul vânzătorului sau prin Poștă.

1.7. Pentru siguranța corpurilor de iluminat și pentru a evita eventuale deteriorări care vor conduce la diminuarea valorii produselor, recomandăm cumpărătorului să aleagă firme de curierat consacrate și care pun la dispoziție confirmare de primire și posibilitatea de urmărire a coletului (ex: Fan Courier, Sameday, DPD etc.).

1.8. Coletul de retur trebuie să conțină pe lângă produsul/ele returnat/e și formularul de retur primit de la reprezentantul vânzătorului după transmiterea cererii de retur. Pe lângă denumirea produselor și codul acestora (informații disponibile pe factură), formularul de retur trebuie să conțină contul bancar al cumpărătorului dacă acesta a plătit produsele ramburs. Dacă plata a fost efectuată online prin card sau transfer electronic bancar, suma va fi returnată în contul bancar al cardului cu care s-a efectuat plata.

1.9. Cumpărătorul va suporta costul direct al returnării produselor. 

1.10. Cumpărătorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor, diminuare care poate rezulta din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării produselor, sau deteriorări.

1.11. Cumpărătorul nu trebuie să trimită coletul cu plata transportului la destinatar; în acest caz returul va fi refuzat.

1.12. Dacă produsul returnat se află într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca nou (ex. ambalaj original deteriorat/incomplet, lipsă documentație – fișe de montaj, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, etichete care nu sunt intacte, accesorii lipsă, bunul este deteriorat, prezintă semne de uzură), vânzătorul își rezervă dreptul de:

  • a solicita o taxă pentru readucerea bunului în stadiul inițial, după caz;
  • a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca resigilat,
  • sau, la solicitarea cumpărătorului, de a reexpedia bunul către acesta, cheltuielile de livrare fiind suportate de către cumpărător.

1.13. Vânzătorul poate reține valoarea despăgubirilor din prețul de achiziție pretins a fi rambursat cumpărătorului. În acest caz, vânzătorul va returna cumpărătorului doar diferența dintre despăgubiri și prețul de achiziție.

1.14. În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea produselor pentru returnare, cumpărătorul va fi informat în scris dacă sunt îndeplinite condițiile pentru retur.

1.15. În urma returului, dacă bunurile returnate pot fi vândute ca noi, vânzătorul va rambursa integral valoarea achitată de către cumpărător aferentă bunurilor returnate in maximum 10 zile calendaristice de la data recepției bunurilor de către vânzător și notificarea cumpărătorului de accept al returului. Suma va fi returnată după cum urmează:

  • pentru comenzile achitate cu plata cu cardul online – prin restituirea contravalorii produsului returnat în contul din care a fost efectuată plata;
  • pentru comenzile achitate prin transfer electronic – prin restituirea contravalorii produsului returnat în contul din care a fost efectuată plata;
  • pentru comenzile achitate ramburs / cu numerar la livrare – prin restituirea contravalorii produsului returnat într-un cont bancar transmis de către client.

1.16. În cazul în care cumpărătorul a achiziționat mai multe produse de același fel, nu se poate returna decât un singur produs desigilat sau dezambalat, restul cantității este acceptată doar daca produsele sunt sigilate.

1.17. În cazul in care clientul solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze și eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv.

1.18. Returul produselor care au făcut obiectul promoțiilor de tip bundle – pachet se acceptă doar dacă sunt însoțite de produsele care s-au acordat sub formă de bundle – pachet, sigilate, cu ambalaj intact.

1.19. Vânzătorul poate refuza colaborarea cu cumpărătorii care au abuzat de dreptul de a renunța la cumpărare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restricțiilor privind vânzarea de produse sau servicii.

1.20. În cazul în care cumpărătorul a realizat plata online: procesatorul de plăți EuPlătesc nu va avea nici o obligație (nici față de client, nici față de vânzător) de a suporta vreuna din cheltuielile legate de denunțarea unilaterală a contractului de către client și nu va răspunde în nici un fel față de acesta.


2. NU se returnează şi NU se înlocuiesc decât din motive de conformitate următoarele produse/game de produse:

2.1. Bunurile confecționate după specificațiile prezentate de cumpărător sau personalizate în mod clar (ex. spoturi personalizabile cu diferite temperaturi de culoare, finisaje, unghiuri de lumină, conform cu specificațiile cumpărătorului) nu pot fi returnate. Aceste limitări se aplică conform O.U.G. 34/2014 art. 16.

2.2. Serviciile ce au fost comandate de cumpărător și au fost executate cu acordul cumpărătorului.

2.3. Produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice sau electrice, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate (nesemnalate ca și defecte estetice in primele 24 de ore de la recepționarea produsului).

2.4. Produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a cărei furnizare a fost nevoie de plată în avans.

2.5. Produse incomplete, cărora le lipsesc părți sau accesorii ale produsului.

2.6. Acumulatori, becuri, lanterne, prelungitoare, prize, baterii și încărcătoare (dacă produsele nu sunt ambalate/sigilate).

2.7. Dacă au fost achiziționate mai multe produse din același model, se acceptă retur doar dacă unul singur a fost desigilat sau dezambalat.


Newsletter