- Introducere
- Definiții și termeni
- Prelucrarea datelor cu caracter personal și folosirea cookie-urilor
- Oferta de bunuri
- Disponibilitatea produselor
- Prețul bunurilor
- Garanția bunurilor
- Comanda/Încheierea contractului dintre cumpărător și vânzător
- Plata bunurilor
- Cupoane de reducere
- Politica de livrare a bunurilor
- Dreptul de retragere al cumpărătorului – retur
- Retragerea vânzătorului din contractul de vânzare-cumpărare
- Răspundere
- Comunicări comerciale
- Proprietatea intelectuală
- Litigii
- Forța majoră
- Prevederi finale
1. Introducere
1.1. Pentru utilizarea acestui website, inclusiv vizitarea sau cumpărarea produselor, este necesar să citiți cu atenție și să acceptați termenii și condițiile detaliate în paragrafele următoare
1.2. Acest document (denumit în continuare „Prezentul document”, „Termeni” sau „Termeni și Condiții”) reprezintă condițiile utilizării site-ului www.archilight.ro (denumit în continuare „Site-ul”) și condițiile plasării de comenzi de produse prin intermediul site-ului, inclusiv condițiile de livrare și de retur.
1.3. Acest document reprezintă o convenție legală - un contract între dumneavoastră și noi. Vă rugăm să citiți și Politica noastră de confidențialitate și Politica privind utilizarea modulelor cookie, înainte de a naviga pe site sau a plasa o comandă. În cazul neacceptării termenilor și condițiilor de utilizare sau a politicilor indicate mai sus, nu utilizați site-ul www.archilight.ro.
1.4. Ne rezervăm dreptul de a modifica oricând și fără notificare prealabilă acești Termeni. În caz că aveți o comandă plasată, i se vor aplica termenii care sunt în vigoare la momentul plasării comenzii. Accesând site-ul nostru veți găsi cea mai recentă versiune a prezentului document.
1.5. Nu putem garanta faptul că orice produse care au fost incluse la un moment dat pe site vor fi disponibile în orice moment. Ne rezervăm dreptul de a înceta în orice moment comercializarea unui produs.
1.6. Contact. Dacă aveți întrebări sau neclarități, ne puteți contacta cu încredere la office@archilight.ro sau prin completarea formularului de contact și o să vă răspundem în cel mai scurt timp.
2. Definiții și termeni
archi|LIGHT – site-ul www.archilight.ro este marcă înregistrată a HDB SMART SYSTEM S.R.L, persoană juridică de naționalitate română cu sediul social în București Sector 1, Str. Londra, nr. 16, ap. 7, înmatriculată în Registrul Comerțului București sub nr. J40/11200/2012, având cod unic de înregistrare RO 30726626.
Vânzător – HDB SMART SYSTEM S.R.L, persoană juridică de naționalitate română cu sediul social în București Sector 1, Str. Londra, nr. 16, ap. 7, înmatriculată în Registrul Comerțului București sub nr. J40/11200/2012, având cod unic de înregistrare RO 30726626.
Cumpărător – poate fi orice persoană fizică care are vârsta de peste 18 ani sau orice persoană juridică sau orice entitate juridică care efectuează o Comandă. Plasarea unei comenzi nu este condiționată de crearea unui cont.
Utilizator – poate fi orice persoană fizică care are vârsta de peste 18 ani sau orice persoană juridică sau orice entitate juridică care, prin finalizarea procesului de creare a unui cont, și-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din secțiunea Termeni și Condiții.
Client – poate fi orice persoană fizică care are vârsta de peste 18 ani sau orice persoană juridică sau orice entitate juridică care are acces la Conținut, prin orice mijloc de comunicare pus la dispoziție de catre archi|LIGHT (electronic, telefonic, etc) sau în baza unui acord de utilizare existent între archi|LIGHT și acesta și care necesită crearea și utilizarea unui Cont.
Cont – secțiunea din site formată dintr-o adresă de e-mail și o parolă care permite utilizatorului transmiterea unei comenzi și care conține informații despre client/cumpărător și istoricul cumpărătorului în site (istoric comenzi, cereri retur, etc.). Utilizatorul este responsabil și se va asigura că toate informațiile introduse la crearea contului sunt corecte, complete și actualizate.
Favorite – secțiune care permite utilizatorului să își creeze liste cu produse pe care dorește să le urmărească în vederea unei eventuale achiziții. Lista cu produse favorită este privată și poate fi vizualizată doar de către utilizatorul care a creat lista.
Coș de cumpărături – secțiune care permite cumpărătorului/utilizatorului să adauge bunuri pe care doreste să le achiziționeze la momentul adăugării sau la un moment ulterior. În cazul în care bunurile nu sunt achiziționate la momentul adăugării prin finalizarea comenzii, cumpăratorul/utilizatorul va beneficia de serviciul oferit de către vânzător de urmărire a bunurilor prin primirea de comunicări comerciale din partea acestuia.
Comandă – un document în format electronic ce intervine ca formă de comunicare între vânzător și cumpărător prin care cumpărătorul transmite vânzătorului, prin intermediul site-ului intenția sa de a achiziționa bunuri de pe site.
Bunuri – orice produs listat pe site, inclusiv produsele menționate în comandă.
Contract – reprezinta contractul la distanță încheiat între vânzător și cumpărător, fără prezența fizică simultană a vânzătorului și a cumpărătorului.
Conținut – reprezintă toate informațiile de pe site care pot fi vizualizate prin utilizarea unui echipament electronic; conținutul oricărui e-mail trimis cumpărătorilor de către vânzător prin mijloace electronice; orice informație comunicată prin orice mijloc de către un angajat al vânzătorului cumpărătorului; informații legate de bunurile și/sau tarifele practicate de vânzător într-o anumită perioadă; date referitoare la vânzător, sau alte date privilegiate ale acestuia.
Comunicări comerciale – orice tip de mesaj trimis (ex: e-mail / SMS / telefonic / webpush etc.) conținând informații generale și tematice, informații cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ați achiziționat, informații cu privire la oferte sau promoții, informații referitoare la bunuri adăugate în secțiunea Cont / Coș de cumpărături sau secțiunea Cont / Favorite, precum și alte comunicări comerciale cum ar fi cercetări de piață și sondaje de opinie.
Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultată din vânzarea unui bun de către archi|LIGHT cumpărătorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de către vânzător, indiferent de modalitatea de livrare.
Preț tăiat – reprezintă prețul de referință, respectiv cel mai scăzut preț practicat de către vânzător cel puțin în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț asupra bunului. Așa cum prevede legea în vigoare, prețul tăiat poate fi păstrat și în condițiile unor reduceri succesive, treptate. Prețul tăiat este valabil în limita stocului disponibil al bunului.
Preț de vânzare – reprezintă contravaloarea bunului, pretinsă și solicitată de către vânzător cumpărătorului/clientului/utilizatorului, evidențiată corespunzător în pagina de produs, în apropierea butonului Adaugă în coș. Vânzătorul poate afișa distinct, într-un mod vizibil diferența procentuală dintre prețul de vânzare și prețul tăiat. Prețul de vânzare este valabil în limita stocului disponibil al bunului.
3. Prelucrarea datelor cu caracter personal și folosirea cookie-urilor
3.1. Nu încurajăm SPAM-ul, nu furnizăm adresa dvs. de e-mail niciunor terți. Prelucrăm datele cu caracter personal furnizate de dvs. astfel cum am descris pe larg în Politica de confidențialitate. Respectăm legislația națională și europeană privind protecția datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
3.2. Prin vizitarea și/sau utilizarea site-ului, plasarea de comenzi sau prin interacțiunea cu noi prin orice metodă și/sau orice mijloc de comunicare la distanță, sunteți de acord cu prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal astfel cum am descris în Politica de confidențialitate.
3.3. Este posibil să colectăm informații prin module cookie sau alte tehnologii similare, precum adresa IP, detalii privind navigatorul sau dispozitivul utilizat. Pentru mai multe informații, accesați și parcurgeți Politica noastră privind utilizarea modulelor cookie.
4. Oferta de bunuri
4.1. Oferta de bunuri înseamnă o ofertă de echipamentele electrice de joasa tensiune, corpuri de iluminat pentru interior și exterior, accesorii pentru corpuri de iluminat, piese de mobilier și decorațiuni, oferite prin intermediului unui catalog disponibil în magazinul online. Oferta nu este un document prin care se încheie un contract, așa cum este definită la art. 1188 alin. 1 din Codului Civil. Oferta de produse este doar cu titlu informativ, iar vânzătorul nu are obligația de a încheia un contract de vânzare-cumpărare cu privire la bunurile respective.
4.2. Luăm toate măsurile pentru ca informaţiile publicate pe site (descriere produse, prețuri listate) să fie, în orice moment, corecte şi complete. Cu toate acestea, pot să apară și greşeli. În asemenea situații, ne luăm angajamentul să înlăturăm toate erorile survenite în cel mai scurt timp posibil. În cazul în care constatăm că o eroare poate afecta comanda dumneavoastră sau contractul valabil încheiat, vom încerca să vă informăm în cel mai scurt timp posibil, oferindu-vă atât posibilitatea reconfirmării comenzii/contractului, cât și posibilitatea anulării acesteia/acestuia.
4.3. Vă rugăm să aveți în vedere că achiziţionarea produselor pe site oferă o experienţă diferită de cea din magazine. În special, trebuie să ştiți că:
- culorile produselor, astfel cum sunt prezentate, pot fi diferite în realitate, pentru că depind de mai mulţi factori, precum setările ecranului dumneavoastră sau existența de diferențe de nuanță într-un lot de produse sau de la un lot la altul;
- dimensiunile şi forma produselor pot fi diferite în realitate faţă de modul în care apar pe site, de aceea, vă rugăm să aveți în vedere că este responsabilitatea dumneavoastră să verificați că dimensiunea reală a fiecărui Produs să corespundă scopului pentru care ați achiziționat respectivul bun – verificați întotdeauna specificațiile tehnice înainte de a plasa comanda;
- imaginile de pe site au doar rol ilustrativ/orientativ. Pentru o descriere exactă a bunurilor, trebuie să citiți cu atenție descrierea acestora;
- dimensiunile și forma produselor pot fi greu de apreciat dacă nu aveți măsurători exacte. Vă rugăm să aveți în vedere că este responsabilitatea dumneavoastră să verificați ca dimensiunea reală a fiecărui bun să corespundă scopului pentru care urmează să-l achiziționați (ex. un spot care trebuie încastrat în rigips și are nevoie de 10 cm adâncime în tavan, între rigips și placa de beton).
4.4. Bunurile vor fi livrate numai în măsura în care sunt disponibile, existând astfel riscul ca archi|LIGHT să nu poată livra comanda. De asemenea, ne rezervăm dreptul de a retrage orice produse de la vânzare sau de a le afișa cu stoc indisponibil, în orice moment. În asemenea situații, singura responsabilitate a archi|LIGHT față de dumneavoastră este rambursarea integrală a sumelor plătite pentru respectivele produse pe care nu le mai poate furniza/le-a retras de la comercializare.
4.5. Depunem toate eforturile pentru a livra bunurile în cel mai scurt timp după confirmarea comenzii. Menționăm că toate informațiile cu privire la livrare oferite de archi|LIGHT (pe website, la telefon sau prin email) sunt doar cu titlu estimativ/orientativ şi, de aceea, pot varia de la caz la caz.
4.6. Vânzătorul își rezervă dreptul de efectua orice modificări ale conținutului catalogului disponibil pe magazinul online, inclusiv prețurile. Ofertele sunt aplicabile în limita stocului disponibil sau pentru o anumită perioadă de timp. Prețurile luate în calcul pentru o comandă sunt cele aplicabile în momentul plasării acesteia.
4.7. Toate prețurile Bunurilor sunt stipulate cu TVA inclusă.
4.8. Corpurile de iluminat și accesoriile lor, incluse în oferta archi|LIGHT, sunt destinate instalării de către un electrician autorizat. Nu ne asumăm riscurile și nici daunele care pot proveni din instalarea defectuoasă a corpurilor de iluminat și/sau a accesoriilor lor. Echipamentele electrice de joasă tensiune pot prezenta risc de electrocutare în cazul în care nu au fost instalate corespunzător. Înainte de instalare trebuie consultată descrierea produsului și fișa tehnică a acestuia prezentă pe site. In caz de neclarități, ne puteți scrie pe e-mail la office@archilight.ro sau completați formularul de contact.
5. Disponibilitatea produselor
5.1. Disponibilitatea unui bun va fi afișată în site după cum urmează:
- „În stoc magazin: 5+ buc” – avem mai mult de 5 bucăți în stocul archi|LIGHT
- „În stoc magazin: 1-4 buc” – avem mai puțin de 5 bucăți în stocul archi|LIGHT
- „În stoc producător” – bunul nu este disponibil în stocul archi|LIGHT, dar există un număr suficient de produse în stocul producătorului. Unul dintre consultanții noștri de vânzări te va contacta în cel mai scurt timp ca să îți comunice disponibilitatea bunului.
- „Stoc producător limitat” – bunul nu este disponibil în stocul archi|LIGHT și există un număr limitat de produse în stocul producătorului. Unul dintre consultanții noștri de vânzări te va contacta în cel mai scurt timp ca să îți comunice disponibilitatea bunului.
- „Comandă specială conform specificațiilor clientului” – bunul nu este disponibil in stocul archi|LIGHT și nici în al producătorului și se va realiza doar la comandă. Comanda va include produse care vor fi realizate de către producător ținând cont de specificațiile alese de către cumpărător (ex. finisaj, temperatură de culoare, unghi de lumina, formă). Unul dintre consultanții noștri de vânzări te va contacta în cel mai scurt timp ca să îți comunice termenul de producție și de livrare al bunurilor.
- „Momentan indisponibil” – momentan nu putem procura bunul pentru că nu se găsește în stocul producătorului.
5.2. Nu putem garanta că bunurile care s-au găsit la un moment dat pe site vor fi disponibile în orice moment pentru achiziționare. Nu vom avea nicio răspundere față de dvs. în situația în care un produs nu se mai regăsește pe site.
5.3. Deși vom încerca să avem în timp real pe site actualizate informațiile privind disponibilitatea produselor, nu putem garanta faptul că aceste informații vor fi actualizate, în orice moment. Toate comenzile vor depinde de existența produselor în stocul archi|LIGHT sau al producătorului.
5.4. În măsura în care stocul produselor ce fac obiectul comenzii se epuizează între momentul plasării comenzii și procesarea acesteia de către vânzător, vă vom informa cu privire la indisponibilitatea acestor produse și vă vom recomanda produse similare, la valoare egală sau apropiată care pot fi comandate. În măsura în care nu doriți să comandați produsele similare recomandate de noi, vom anula comanda, iar în măsura în care ați plătit deja prețul produselor, vom proceda la returnarea sumelor de bani în cel mai scurt timp.
6. Prețul bunurilor
6.1. În funcție de moneda aleasă de către cumpărător, prețul produselor este afișat în lei sau euro pe site și include taxa pe valoare adăugată (TVA).
6.2. Depunem toate eforturile pentru ca preţurile de pe site să fie corecte. Cu toate acestea, este posibil să apară și erori. În cazul în care vânzătorul descoperă o eroare legată de preţul unui bun inclus deja într-o comandă plasată, cumpărătorul va fi informat cât mai curând posibil despre eroarea produsă. În aceste situații, cumpărătorul va avea opţiunea fie de a reconfirma comanda la preţul corect, fie de a anula comanda. În cazul anulării, singura responsabilitate a archi|LIGHT față de dumneavoastră este rambursarea integrală a sumelor plătite pentru respectivele produse pentru care a existat o eroare privind prețul. În cazul în care cumpărătorul nu poate fi contactat pentru a i se comunica eroarea într-un timp rezonabil, vânzătorul va considera comanda anulată şi cumpărătorul va fi notificat despre aceasta prin e-mail.
7. Garanția bunurilor
7.1. Toate bunurile comercializate de către archi|LIGHT beneficiază de condiții de garanție conforme legislației în vigoare și politicilor comerciale ale producătorilor.
7.2. Perioada de garanție pentru fiecare corp de iluminat este specificată în descrierea acestuia, la specificații.
7.3. Vânzătorul garantează cumpărătorului că, la livrare, bunurile nu au defecte, au proprietățile asupra căror părțile au convenit, și, în cazul în care nu există un astfel de consens, proprietățile pe care vânzătorul sau producătorul le-a declarat sau pe care cumpărătorul le așteaptă cu privire la tipul de bunuri respectiv. Bunurile sunt potrivite scopurilor comunicate de vânzător și sunt în cantitatea, au măsura și greutatea corespunzătoare și respectă reglementările aplicabile.
7.4. Dacă în perioada de garanție se dovedește că produsul este defect datorită modului de construcție, a materialelor sau manoperei necorespunzătoare folosite in timpul fabricației, produsele defecte se vor repara, înlocui sau rambursa, după caz.
7.5. În caz că un bun s-a defectat și este în perioada de garanție, cumpărătorul trebuie să ne cotacteze pe e-mail la office@archilight.ro sau completând formularul de contact.
7.6. În momentul inițierii procedurii de reclamație, cumpărătorul are obligația să descrie defectul pentru care solicită drepturile care derivă din garanție.
7.7. Pentru a confirma drepturile care derivă din garanții, vânzătorul poate solicita cumpărătorului să prezinte ca dovadă factura și dovada plății.
7.8. În urma cererii, vânzătorul va oferi instrucțiuni de returnare. Returnarea bunurilor semnalate cu defect se va face doar prin Fan Courier la adresa pe care vânzătorul o va comunica. Returul este gratuit pentru produsele care ajung deteriorate sau defecte la consumator, în caz contrar consumatorul suportă taxele de transport tur-retur.
7.9. Cumpărătorul este responsabil pentru ambalarea bunurilor expediate în vederea confirmării defectului, astfel încât să nu existe nici un risc de deteriorare pe durata transportului. În caz contrar, cumpărătorului i se va deduce proporțional din valoarea produselor costul de reparație/aducere la stadiul inițial rezultat din deteriorarea produselor.
7.10. În cazul în care reclamația este justificată, costul transportului produsului nou (sau cel căruia i s-a înlăturat defectul) către client va fi suportat de vânzător.
7.11. Vânzătorul va oferi un răspuns la reclamație în termen de cel mult 7 zile lucrătoare. Durata necesară evaluării defectului nu este inclusă în aceste termene, putând varia în funcție de defectul bunului și momentul în care bunul ajunge în posesia vânzătorului. Fiecare produs primit va fi analizat de către departamentul tehnic al vânzătorului.
7.12. Vânzătorul va finaliza procedura de reclamație, în funcție de defecțiune, în termen de 7-30 zile lucrătoare de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului și a predat produsul vânzătorului. La discreția Vânzătorului, produsul va fi reparat sau înlocuit cu unul identic sau cu aceeași aplicație și parametri tehnici similari în cazul în care obiectul plângerii a fost retras din ofertă, în termen de cel mult 30 zile, în funcție de stocuri. Obligația vânzătorului și a producătorului nu se extinde dincolo de costul inițial al produselor și în consecință, orice daune pe cale de consecință sau a costului forței de muncă care rezultă dintr-un viciu sunt excluse în mod expres. HDB SMART SYSTEM SRL și producătorul nu își asumă nicio răspundere suplimentară în afara prezentei garanții. Răspunderea asumată de HDB SMART SYSTEM SRL și de producător nu va depăși costul produselor sau costul proportional din prețul aferent părților defecte ale produselor.
7.13. Vânzătorul este obligat să informeze cumpărătorul cu privire la finalizarea și rezultatul procedurii de reclamație, prin mijloace electronice, la adresa e-mail pusă la dispoziție de cumpărător în reclamație. În caz că reclamația s-a dovedit a fi justificată, această informare va include termenul în care vânzătorul va expedia bunurile (înlocuite sau reparate).
7.14. În cazul în care nu există un produs identic/compatibil cumpărătorul poate alege alt produs sau restituirea contravalorii acestuia (valoare de facturare).
7.15. Condiții de garanție:
a) Garanția nu acoperă problemele cauzate de uzura normală, neglijență, deteriorări sau utilizarea necorespunzătoare a produsului la parametrii ce depășesc pe cei precizați în descrierea produsului inclusă pe site-ul vânzătorului sau al producătorului, pe ambalaj sau în fișa de montaj (tensiune, curent, temperatură, grad de protecție etc).
b) Nu se acordă garanție în cazul corpurilor de iluminat care necesită transformator/sursă alimentare și nu sunt alimentate cu surse compatibile achiziționate de pe site-ul archi|LIGHT.
c) Cumpărătorul nu are niciun drept în legătură cu garanția, în cazul în care știa înainte de livrarea bunurilor că bunurile prezintă defecte (produse resigilate) sau în cazul în care cumpărătorul a cauzat defectarea acestora.
d) Nu se acordă garanție pentru corpurile de iluminat care au fost instalate de către personal necalificat în domeniul electric sau electronic. Persoană calificată se consideră un electrician autorizat sau inginer electronist.
e) Nu sunt acoperite de garanție produsele care au fost utilizate inadecvat, peste limitele tehnice ale acestora, printre care alimentare la altă tensiune față de specificații, utilizarea în mediu cu grad ridicat de umiditate pentru produsele nerezistente la apă, utilizarea în medii cu temperaturi extreme ce depășesc limitele din specificațiile tehnice ale produsului, etc.
f) Testarea benzilor LED trebuie efectuată înainte de montaj în scafă sau profil. Daca toate segmentele benzii LED se aprind la test, dar după montaj unele module LED nu funcționează atunci este o situație de montaj incorect și nu se aplică garanția.
g) Produsele care au fost modificate sau configurate diferit fără aprobare în scris din partea vânzătorului nu pot face obiectul unei reclamații.
h) Nu se acordă garanție în cazul produselor care prezintă defecțiuni rezultate din instalare incorectă, accidente, incendii, lichide, produse chimice, ventilație inadecvată, radiații, descărcări electrostatice, alte forțe de natură mecanică sau care au fost depozitate ori întreţinute necorespunzător, reparate sau modificate de altcineva în afară de producător.
i) Corpurile de iluminat cu LED cu cipuri arse sau vizibil deteriorate de alimentarea necorespunzătoare, respectiv încălzirea excesivă nu fac obiectul garanției.
j) Unele bunuri au diferențe de nuanță într-un lot de produse sau de la un lot la altul. Diferențele de nuanță sunt o caracteristică intrinsecă a tehnologie LED care poate fi redusă la minim doar cu costuri suplimentare și la cererea expres a cumpărătorului. Pentru a primi produse cu diferențe minime de nuanță, cumpărătorul trebuie să informeze vânzătorul la depunerea comenzii. În funcție de produs, stoc, vânzătorul va comunica dacă acest lucru este posibil, durata de livrare și dacă se aplică un cost suplimentar. Pentru uniformitate, recomandăm utilizarea corpurilor de iluminat de la același producător pe o zonă sau un segment al spațiului de iluminat. Orice reclamație făcută ulterior depunerii comenzii nu este valabilă, bunurile nu vor fi schimbate pe garanție daca au nuanțe diferite.
k) Corpurile de iluminat cu LED care în timp și-au pierdut luminozitatea. LED-urile prin definiție își pierd din luminozitate în timp, procentul și durata fiind influențată direct de modul de construcție și calitatea materialelor folosite.
l) Pentru lipirea benzilor LED nu se utilizează pistol de lipit cu controlul temperaturii. Temperatură obligatorie pentru lipire corespunzătoare: 300°C pentru 5 secunde.
m) Alimentarea corpurilor de iluminat LED în lungimi mai mari decât cele specificate pe site-ul vânzătorului sau al producătorului, pe ambalaj sau în fișa de montaj. Ex. un transformator poate fi folosit la maximum 10 m de bandă LED.
n) Voltajul necesar corpurilor de iluminat ce vor fi alimentate trebuie să fie în intervalul suportat de transformator pentru valoarea de curent dată. În caz contrar, acestea se vor arde (pentru voltaj prea mare) sau nu vor funcționa în parametrii optimi (voltaj prea mic).
o) Nivelul curentului constant de ieșire se setează prin jumperii de pe sursă/transformator. Acesta trebuie sa corespundă cu necesarul corpurilor de iluminat ce vor fi alimentate. În caz contrar, acestea se vor arde (pentru curent prea mare) sau nu vor lumina în parametrii optimi (curent prea mic), iar garanția nu se va aplica.
p) Corpurile de iluminat montate la exterior este obligatoriu să aibă IP65 sau mai mare, în caz contrar garanția nu se va aplica.
q) În cazul montajului de corpuri de iluminat în exterior, conexiunile se vor face obligatoriu cu IP, ex. cu gel rășină special pentru conexiuni electrice cu IP, cleme cu gel etc. astfel încât să nu permită infiltrații de apă și umezeală prin cablu, în caz contrar garanția nu se va aplica.
r) Se vor respecta întotdeauna parametrii tehnici de instalare, inclusiv dar nu limitativ gradul de protecție IP (IP<65 => doar la interior; IP65 sau mai mare => potrivit pentru exterior), temperatura ambientului și/sau a spațiului la momentul la care se vor instala corpurile de iluminat și accesoriile lor și temperaturile minime și maxime între care se pot funcționa (conform fișei tehnice), tensiunea și/sau curentul la care led-ul și transformatorul funcționează în parametri optimi, așa cum este specificat în fișa tehnică a produsului și se vor conecta la transformator și ulterior la rețea, după caz, considerând limitele minime și maxime de voltaj și de amperaj. În cazul în care nu sunt respectate aceste prevederi, garanția nu se va aplica.
s) Se vor folosi doar sisteme de dimare compatibile și recomandate de producătorul corpurilor de iluminat, utilizând transformatoare, controllere, aparataje conforme cu specificul corpurilor de iluminat, în caz contrar garanția nu se va aplica.
t) Nu se vor instala corpuri de iluminat cu IP mai mic de 44 în băi sau spații cu umiditate, în caz contrar garanția nu se va aplica.
u) Nu se vor instala în locuri accesibile corpuri de iluminat ale căror fire prin care trece o tensiune mai mare de 48V pot fi atinse de către oameni – ex. șine la 230V, există pericol de electrocutare. De asemenea, se va utiliza împământare în cazul corpurilor de iluminat metalice alimentate la mai mult de 48V și se vor izola firele de curent astfel încât riscul de electrocutare să fie eliminat.
v) Alimentarea de la rețeaua electrică va avea împământare și se va încadra în limitele de toleranță prevăzute de producător, în caz contrar garanția nu se va aplica.
w) Se vor folosi numai elementele de cablare originale ale echipamentelor, în caz contrar garanția nu se va aplica.
x) Garanția nu acoperă defectele cauzate de variațiile de tensiune ale rețelei electrice – a se vedea în fișa tehnică a produsului tensiunea minimă și tensiunea maximă la care poate funcționa. Pentru a proteja corpurile de iluminat, se pot folosi sisteme de protecție de tip IPS.
y) Sistemele la care produsele instalate pe aceeași linie (Fază-Nul) nu trebuie să depășească o cantitate de 30 (treizeci) - în cazul în care întrerupătorul magneto-termic din amonte de sistem este de 2 sau 3 pini, numărul maxim de dispozitive trebuie redus cu 20% / respectiv 30% și protejat de un întrerupător magneto-termic de tip C 16).
z) Corpurile de iluminat sunt supuse unui proces de întreținere realizat și monitorizat de profesioniști, o mentenanță cel puțin anuală efectuată de către un electrician autorizat.
8. Comanda/Încheierea contractului dintre cumpărător și vânzător
8.1. Cumpărătorul poate plasa o comandă utilizând formularul disponibil în magazinul online, ulterior primind un e-mail de confirmare a plasării comenzii la adresa furnizată în comandă. E-mailul de confirmare a plasării comenzii nu reprezintă acceptarea și/sau procesarea comenzii de către vânzător, ci doar faptul că a fost înregistrată comanda în speță.
8.2. Contractul dintre cumpărător și vânzător se încheie în momentul în care comanda va fi acceptată în mod expres de către vânzător, respectiv atunci când cumpărătorul va fi primit e-mailul de confirmare a procesării comenzii.
8.3. În momentul plasării unei comenzi, cumpărătorul este de acord în primul rând cu bunurile pe care intenționează să le cumpere, metoda de expediție și metoda de plată. De asemenea, cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic, SMS sau e-mail) prin care vânzătorul își desfășoară operațiunile comerciale.
8.4. Prin finalizarea comenzii, cumpărătorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării comenzii.
8.5. Vânzătorul își rezervă dreptul de a decide, în mod unilateral și fără a preciza motivul, încheierea sau nu a unui contract de vânzare, respectiv acceptarea și procesarea comenzii. Vânzătorul nu va avea nicio răspundere față de cumpărător în situația în care refuză să dea curs unei comenzi. Dreptul de proprietate asupra produselor se va transfera către cumpărător numai după ce a realizat plata tuturor sumelor datorate pentru bunuri, inclusiv a costurilor de livrare.
8.6. În măsura în care comanda nu poate fi confirmată, dar cumpărătorului i-au fost retrase sume de bani, vânzătorul va proceda la rambursarea acestor sume în cel mai scurt timp.
9. Plata bunurilor
9.1. Prețurile bunurilor pot fi actualizate în orice moment. Comenzii cumpărătorului i se vor aplica prețurile de la momentul plasării efective a comenzii.
Prețurile produselor afișate exclud costurile de livrare și costurile altor servicii opționale.
9.2. Plata produselor comandate se poate face astfel: în numerar la livrare (ramburs), transfer bancar electronic sau plata cu cardul online. Mai multe informații pot fi citite și în secțiunea Modalități plată.
9.3. Plata ramburs este posibilă în limita a 1.000 lei. Plata ramburs nu este disponibilă pentru produsele realizate la comandă conform specificațiilor cumpărătorului. Pentru plata ramburs la curier se va percepe o taxă suplimentară pentru procesarea plății de livrare. Alegând plata cu cardul online sau prin transfer electronic (OP), taxa de ramburs este evitată.
9.4. Transferul bancar electronic înseamnă că plata trebuie achitată în contul bancar al vânzătorului. Odată cu notificarea pentru plasarea comenzii, cumpărătorul va primi detaliile de plată (contul bancar, banca, suma). Plata trebuie să fie făcută integral pentru încheierea contractului. Pentru a procesa comanda cât mai repede posibil, vânzătorul recomandă menționarea numărului comenzii drept cod de referință în detaliile transferului bancar. În cazul unei plăți prin transfer bancar electronic, prețul tranzacției se consideră achitat în momentul în care suma aferentă comenzii a fost creditată în contul bancar al vânzătorului. Prin folosirea acestei metode de plată, finalizarea comenzii poate fi prelungită cu 1-3 zile lucrătoare. Transmiterea unei copii a OP-ului la office@archilight.ro urgentează procesarea comenzii.
Datele necesare efectuării transferului sunt:
- Beneficiar: HDB SMART SYSTEM S.R.L
- Cod Fiscal: RO 30726626
- Adresa: București Sector 1, Str. Londra, nr. 16, ap 7
- Cont IBAN: RO78 BACX 0000 0016 9652 6003
- Banca: UniCredit Bank
9.5. Plata cu cardul online înseamnă că în momentul finalizării comenzii, cumpărătorul va fi redirecționat către un server de plată securizat al unui terț partener, unde va completa informațiile referitoare la plată. Informațiile vor fi verificate, comanda confirmată și prețul de achiziție se va retrage din contul bancar al cumpărătorului. În situația în care tranzacția nu se procesează din motive independente vânzătorului (ex. fonduri insuficiente pe card, card expirat etc.), contractul nu se va încheia, vânzătorul neavând vreo obligație să proceseze comanda. Cumpărătorul poate selecta o altă metodă de plată sau poate încerca din nou procesarea plății cu un card valid.
10. Cupoane de reducere
10.1. Reducerile pot fi acordate și sub formă de cupoane de reducere care includ, cel mai frecvent, coduri de reducere.
10.2. Cupoanele de reducere nu pot fi utilizate în mod repetat cu excepția situațiilor în care cuponul respectiv stipulează în mod expres contrariul.
10.3. În cazul în care cuponul de reducere este utilizat altfel decât în conformitate cu regulile ofertei de reducere ale cuponului, vânzătorul are dreptul de a refuza cuponul de reducere. Cumpărătorul va fi informat în consecință și i se va oferi posibilitatea de a plasa comanda fără reducerea solicitată.
11. Politica de livrare a bunurilor
11.1. Taxele de transport sau de livrare nu sunt incluse în prețul bunurilor, cu excepția anumitor oferte care vor fi aduse la cunoștința cumpărătorului, dacă va fi cazul, prin intermediul site-ului archilight.ro.
11.2. În zilele de sâmbătă și duminică nu se fac livrări. De reținut faptul că în perioada sărbătorilor, zilelor legale sau de Black Friday, timpul de livrare se poate prelungi, fapt ce poate rezulta din aglomerarea firmelor de curierat sau din alte motive independente de vânzător. În aceste cazuri, întârzierea livrării nu se va datora acțiunilor sau inacțiunilor vânzătorului, ci unui eveniment exterior, situație în care cumpărătorul este de acord să nu solicite atragerea răspunderii vânzătorului în nicio circumstanță.
11.3. Livrarea pachetelor de 3 metri sau mai lungi se va face la adresa cumpărătorului doar în cazul în care Fan Courier are mijloace pentru livrare cargo la adresa respectivă. În caz contrar, cumpărătorul va ridica coletele de la depozitul Fan Courier din zona sa.
11.4. Termenele de livrare afișate pe site nu sunt garantate. Dupa plasarea comenzii, un reprezentant archi|LIGHT va confirma pe e-mail comanda și vă va oferi detalii suplimentare despre livrare.
11.5. Termenele de livrare sunt valabile de la data confirmării comenzii.
11.6. Vânzătorul va asigura ambalarea corespunzătoare a bunurilor și va asigura transmiterea documentelor însoțitoare.
11.7. Cumpărătorul obține dreptul de proprietate asupra bunurilor cumpărate la primirea bunurilor respective (după plata ramburs, dacă este cazul). În momentul respectiv, riscul privind pierderea sau deteriorarea bunurilor, este, de asemenea, transferat cumpărătorului.
11.8. La livrarea coletului/coletelor, documentul care confirmă livrarea trebuie să fie semnat de către cumpărător. Prin aceasta nu va fi afectat în nici un fel dreptul legal al cumpărătorului de a notifica ulterior archi|LIGHT în cazul în care constată un defect sau orice altă lipsă de conformitate a bunurilor, care nu se poate imputa transportului. Refuzul de semnare a documentului de livrare reprezintă refuzul de acceptare a bunurilor.
11.9. Înainte de recepționarea bunurilor de la curier, cumpărătorul are obligația de a verifica dacă ambalajul este intact și de a notifica imediat curierul în legătură cu orice defecte. În cazul în care ambalajul nu este intact, vânzătorul recomandă cumpărătorului să verifice toate produsele în prezența curierului și eventual să refuze recepția bunurilor de la curier. În același timp, cumpărătorul trebuie să completeze un Proces verbal de constatare în prezența curierului în care să specifice că pachetele sunt deteriorate, iar bunurile prezintă eventuale defecte datorate transportului. Rugăm cumpărătorul să transmită și un e-mail de informare a vânzătorului la adresa office@archilight.ro. Prin semnarea de primire, cumpărătorul confirmă că ambalajul bunurilor este intact.
11.10. Cumpărătorul trebuie să verifice coletele la momentul livrării, orice reclamație ulterioară conform căreia coletul a ajuns deteriorat este nulă.
11.11. Toate coletele beneficiază de serviciul Deschidere la Livrare. Asta înseamnă că niciun curier nu are dreptul de a refuza deschiderea coletului. În caz de refuz al curierului, sfătuim cumpărătorul să nu accepte coletul și să ne scrie pe office@archilight.ro sau să completeze formularul de contact, menționând că i s-a refuzat serviciul de Deschidere la Livrare de către curier. În caz contrar, răspunderea pentru bunurile eventual deteriorate îi revine cumpărătorului și se consideră că bunurile au fost livrate în stare perfectă.
11.12. Serviciul de Deschidere la Livrare îți oferă doar posibilitatea de a verifica dacă bunurile se prezintă în stare perfectă, nu și posibilitatea de a verifica tehnic (testa/proba) corpurile de iluminat. Dacă în urma deschiderii coletului, cumpărătorul constată că produsul comandat nu este în stare perfectă la livrare şi prezintă semne de lovire, zgârieturi sau alte probleme de tip estetic, poate refuza comanda. Pentru a refuza comanda, cumpărătorul trebuie sa completeze un Proces verbal de constatare în prezența curierului, în momentul livrării. Procesul verbal nu mai poate fi completat dupa plecarea curierului. În caz de plată online sau prin transfer bancar a bunurilor, suma achitată va fi restituită în contul cumpărătorului.
11.13. În cazul comenzilor ce conțin mai multe bunuri, daca în urma deschiderii coletului/coletelor la livrare se constată că doar unul dintre produse nu se afla în stare optimă și cumpărătorul decide refuzarea acestuia, procedura implică returul întregii comenzi, implicit a tuturor produselor livrate. În cazul refuzului coletului prin intermediul serviciului Deschidere la Livrare, taxele de transport nu trebuie achitate de către cumpărător.
11.14. În cazul în care, din motive imputabile cumpărătorului (cum ar fi, dar fără a se limita la: refuzul de primire a coletului, absența de la adresa de livrare comunicată, refuzul achitării contravalorii coletului), bunurile trebuie livrate în mod repetat sau printr-o metodă de livrare diferită de cea solicitată inițial prin comandă, cumpărătorul are obligația de a suporta toate costurile ocazionate de livrările repetate.
12. Dreptul de retragere al cumpărătorului – retur
12.1. Potrivit OUG 34/2014, cumpărătorul (persoană fizică) are dreptul de a se retrage din contract, respectiv să returneze un bun, fără vreun motiv anume, în termen de 14 zile calendaristice din ziua în care cumpărătorul sau o terță parte mandatată de acesta, alta decât transportatorul, a intrat în posesia fizică a produselor.
12.2. PFA-urile și persoanele juridice nu beneficiază de dreptul de retur în 14 zile.
12.3. Pentru mai multe informații privind modalitatea de exercitare a dreptului de retragere, consultați site-ul nostru la secțiunea Politica de retur.
13. Retragerea vânzătorului din contractul de vânzare-cumpărare
13.1. Chiar dacă vânzătorul este foarte atent în ceea ce privește oferta bunurilor oferită, se poate întâmpla, în mod excepțional, ca acesta să nu poată livra bunurile comandate în condițiile convenite prin contractul de vânzare-cumpărare. În aceste situații, vânzătorul își rezervă dreptul de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare.
13.2. Vânzătorul are dreptul de a se retrage din contract în cazul în care devine conștient de faptul că bunurile sau costurile pentru livrare au fost, din greșeală, ofertate la un preț greșit, iar cumpărătorul nu acceptă modificările corespunzătoare aduse contractului, adică o majorare a prețurilor bunurilor sau a majorare a prețurilor de livrare.
13.3. Vânzătorul are dreptul de a se retrage din contract în orice moment înainte de livrarea bunurilor către cumpărător.
13.4. Vânzătorul este obligat să comunice imediat cumpărătorului retragerea sa din contract la adresa de e-mail pusă la dispoziție de cumpărător prin comandă și să returneze cumpărătorului prețul tranzacției achitat pentru bunuri.
13.5. Vânzătorul are dreptul să se retragă din contractul încheiat cu un cumpărător care, pe parcursul altor relații contractuale cu vânzătorul, și-a încălcat deja material obligațiile care îi reveneau (ex. refuzul repetat de preluare a coletelor). Încălcarea materială a oricăror acorduri anterioare cu vânzătorul este considerată o încălcare semnificativă în sensul Art. 1551 alin. 1 din Codul Civil.
14. Răspundere
14.1. Vânzătorul nu răspunde și nu poate fi ținut responsabil pentru niciun fel de pierdere, costuri, procese, pretenții, cheltuieli, daune, prejudicii sau alte răspunderi, în cazul în care acestea sunt cauzate direct de nerespectarea Termenilor și condițiilor, pe care Cumpărătorul sau oricare terță parte o poate suferi ca rezultat al îndeplinirii de către vânzător a oricărei din obligațiile sale conform comenzii și pentru daune care rezultă din utilizarea bunurilor după livrare și în special pentru pierderea acestora.
14.2. Prin crearea și utilizarea contului, utilizatorul își asumă răspunderea pentru menținerea confidențialității datelor de cont (date de autentificare) și pentru gestionarea accesării contului, și, în măsura permisă de legislația în vigoare, este responsabil de activitatea derulată prin intermediul contului său.
14.3. Prin crearea contului și/sau utilizarea conținutului și/sau plasarea comenzilor, clientul / utilizatorul/ cumpărătorul acceptă în mod expres și fără echivoc Termenii și condițiile site-ului în ultima versiune actualizată care este comunicată în cadrul site-ului, existentă la data creării contului și/sau utilizării conținutului și/sau la data plasării unei comenzi.
14.4. Vânzătorul își rezervă dreptul de a actualiza și modifica periodic prezentul document pentru a reflecta orice modificări ale modului și condițiilor de funcționare a site-ului sau orice modificări ale cerințelor legale. În cazul oricărei astfel de modificări, vânzătorul va afișa pe site versiunea modificată a documentului, motiv pentru care clientul / utilizatorul / cumpărătorul este rugat să verifice periodic conținutul acestui document.
14.5. Vânzătorul nu răspunde pentru prejudiciile create ca urmare a nefuncționării website-ului precum și pentru cele rezultând din imposibilitatea de accesare a anumitor link-uri publicate pe website.
14.6. Vânzătorul nu răspunde pentru defecțiuni tehnice ale rețelei/ echipamentelor ce aparțin operatorilor de telefonie mobilă/ procesatorului de plăți, etc.
15. Comunicări comerciale
15.1. Cumpărătorul / utilizatorul / clientul își poate modifica în orice moment opțiunea cu privire la acordul dat vânzătorului pentru comunicările comerciale conținând informații generale și tematice, inclusiv informații cu privire la oferte sau promoții, după cum urmează:
- prin modificarea setarilor din Cont la secțiunea „Newsletter”;
- prin accesarea link-ului de dezabonare afișat în comunicările comerciale primite de la Vânzător;
- prin contactarea vânzătorului.
15.2. Prin adăugarea de bunuri sau servicii în secțiunea din cont „Coș de cumpărători”, vânzătorul va transmite cumpărătorului / utilizatorului comunicări comerciale cu privire la:
- modificarea prețului bunurilor sau serviciilor adăugate în coș;
- recomandări de bunuri similare cu cele adăugate în coș;
- existența bunurilor în coș;
- disponibilitate în stoc a bunurilor adăugate în coș.
15.3. În urma achiziționării unui bun, vânzătorul va transmite cumpărătorului comunicări comerciale cu privire la sugestii de bunuri recomandate a fi utilizate împreună cu bunul achiziționat.
15.4. De asemenea, pentru îmbunătățirea ofertei de bunuri și a experienței de cumpărare, vânzătorul va folosi datele cumpărătorului pentru efectuarea de cercetări de piață și sondaje de opinie. Informațiile obținute nu vor fi utilizate în scopuri publicitare, ci doar în cele menționate mai sus. Răspunsurile la cercetările de piață și sondajele de opinie nu vor fi asociate cu identitatea cumpărătorului și nici transmise către terți și nici nu vor fi publicate.
15.5. Cumpărătorul poate obiecta la utilizarea datelor în scopuri de cercetare de piață și sondaje de opinie în orice moment, prin accesarea link-ului de dezabonare afișat în mesaj sau prin contactarea archi|LIGHT.
16. Proprietatea intelectuală
16.1. Utilizatorii site-ului nu au dreptul de a descărca, modifica parțial sau integral site-ul, reproduce parțial și/sau integral site-ul, copia, distribui, vinde sau exploata site-ul în orice altă manieră contrară intereselor archi|LIGHT.
16.2. Orice conținut (incluzând, dar fără a se limita la baze de date, elemente de grafică, mărci, conținut juridic) sunt proprietatea intelectuală a HDB SMART SYSTEM S.R.L.
17. Litigii
17.1. Prezentul contract este supus legii române. Eventualele litigii apărute între vânzător și utilizatori / cumpărători se vor rezolva pe cale amiabilă sau, în cazul în care aceasta nu va fi posibilă, litigiile vor fi soluționate de instanțele judecătorești române competente din Municipiul București.
18. Forța majoră
18.1. Vânzătorul nu poate fi tras la răspundere pentru niciun fel de întârzieri sau nereușite pentru neexecutarea obligaților sale, dacă intervine un caz de forță majoră sau un caz fortuit. Forța majoră include, dar nu se limitează, la schimbări în legi sau reglementări, embargouri, războaie, acte teroriste, revolte, incendii, cutremure, accidente nucleare, inundații, greve, epidemii, pandemii, condiții meteorologice și acte ale hackerilor sau furnizorilor de servicii de internet.
19. Prevederi finale
19.1. Acești Termeni și Condiții constituie acordul integral dintre noi și dvs. în ceea ce privește obiectul oricărui contract și înlocuiește orice alt acord, orice altă înțelegere anterioară verbală sau scrisă.
19.2. Vânzătorul poate schimba sau modifica Termenii și Condițiile. Termenii și Condițiile modificate vor intra în vigoare de la data publicării lor. Drepturile și obligațiile anterioare atât ale vânzătorului, cât și ale cumpărătorului vor rămâne neafectate.
19.3. Pentru orice lămuriri, ne puteți contacta cu încredere la office@archilight.ro sau prin completarea formularului de contact și o să vă răspundem în cel mai scurt timp.